V ponedeljek dopoldan bo Občina Kočevje naposled le odprla cesto med hostlom Bearlog in Mestno kavarno. Zaporo na eni od dveh prometnic skozi Kočevje bo umaknila po 60 dneh, ko se je na občino in snovalce projekta ‘Vsi v mesto’ vsul plaz kritik. A, kot zatrjujejo na Občini Kočevje, razlog za odprtje ceste skozi mesto niso številna negativna mnenja, utemeljene kritike ali izredno slabe izkušnje občanov, temveč gradnja kolesarske povezave na Tomšičevi cesti. Ker bodo kmalu na Tomšičevi delne in popolne zapore, zdaj odpirajo mestno središče. Rezultati dvomesečnega zaprtja ene od dveh prometnic skozi Kočevje so bili enormni zastoji, saj se je v prometnih konicah čakalo na semafor pri zdravstvenem domu že pri krožišču pred avtobusno postajo, povečani izpuhi zaradi čakalnih dob ter povečan promet mimo otroškega igrišča v Kidričevi ulici. Da ljudje skozi središče mesta ne vozijo zgolj iz navade, temveč nuje, saj ni ustreznih in zadostnih nadomestnih cest, je v občinskem časopisu javno opozoril tudi prebivalec središča Kočevja. Da zaprtje 100-metrskega odseka, ki je večinoma zaradi neustreznega zagotavljanja varnosti popolnoma neprimeren za prireditve – še sploh za otroke, saj gre za most – ne odtehta vseh negativnih učinkov, pa se je strinjal tudi nekdanji kočevski župan Janko Veber, ki je opozoril na izdelani načrt arhitekta Borisa Podrecce. Ta je pred več kot desetletjem že zasnoval mesto s štirimi trgi, ki bi ponujali dovolj prostora za pešce, prireditve in ostale dejavnosti. T. i. poskusno ureditev zaprtja središča Kočevja pa naj bi občina znova uvedla po končanju del na Tomšičevi cesti. Kot so še sporočili iz občine Kočevje je celotna vrednost projekta 132.000 evrov. Projekt se izvaja od novembra 2019 do junija 2022 in obsega dve ključni področji, kjer se izvajajo različne aktivnosti: trajnostna urbana regeneracija in prometne politike, gre za pripravo strokovnih podlag, načrtov, izvedbo delavnic, usposabljanj, analiz, testiranj, intervencij v prostoru ipd. Omenjeni stroški elaborata in urbane opreme ter rastlin, ki so postale občinska last so zajeti v celotni vrednosti projekta in niso posebej definirani. Ločen strošek je bila sama vzpostavitev zapore, ki bo zaradi skrajšanja obdobja najverjetneje znašala okoli 6.000 evrov.